Od Jaegermeistera jsem zatím nelétal ani jednu kampaň. Je pravdou, že na mých stránkách už na jednu recenze je, ale tu psal kdysi dávno (v roce 2020) Paulus. Já tu čest prozatím neměl, a tak je třeba to napravit. Jak jsem psal v poslední recenzi na kampaň Sky Nomads, rozhodl jsem se osedlat nějakého amerického koníka. No jasně 😀 ! Mustang je to správné. A ještě k tomu divoký! Tak hurá! Skáču do sedla a ženu se pořádně divokou jízdou vstříc dobrodružství. „Jupijajej, šmejdi německý, jdu si pro Vás!“



Název: Wild Mustangs
Autor: Jaegermeister
Distribuce: Free – jedna verze je součástí hry (Official Free) a jednu je možné stáhnout (Unofficial Free)
Download: Official Free Historical Campaign „Wild Mustangs“ – P51D
Nemohl jsem začít jinak, než nastudovat si, jak vlastně Mustanga sedlat a jak ho řídit. Situace stejná jako minule. Neznám, nevím, nelítal jsem. A pokud přeci jen ano, tak jsem vše zapomněl a bylo potřeba oživit si procesy a limity daného stroje. Prošel jsem tedy postupy a nastudoval pár poučných videí. Ještě že jsou nadšenci jako je Sheriff’s Sim Shack nebo The Air Combat Tutorial Library, díky nimž je potom vše o dost jednodušší. A taky jsem poprvé přešel k nastavení profilu herního zařízení pro konkrétní stroj. Musím říct, že mě to nadchlo a postupně si tak zpracuji všechny stroje, které budu následně testovat. Co mě začíná trochu zlobit, je plynovka od CH Products. Už se pomalu poohlížím po novém kusu a velkým favoritem je STECS Throttle System – Standard (Mk.II). Jen ta cena 🙂 .


První mise byla tréninková a zase mi ukázala, že jsem fakt mizerný odhazovač čehokoliv. Díky této misi jsem pochopil, že nebudu jen lovcem německých leteckých skalpů ale i mizerný ničitel pozemních cílů. První misi sfouknete za pár minutek. Ale od druhé si užijete kusy minimálně na 40 a více minut. Já to mám ale rád. A prvně si taky užívám trochu víc Rheinland mapy. Zase jsem si zanadával 😀 . Sakra, tato obří mapa je táááák pustá, že to až bolí. Zrovna při takové kampani, jako je tato, by se při přesunu do cílové oblasti člověk kochal vesničkami, farmičkami a dalším vylepšením, jenže tady prostě nic není! Ano, souhlasím s tím, že by to žralo výkon. Dnes má ale každý fanda leteckých simulátorů celkem slušně nadupané stroje, které by to určitě zvládly, a pro ty co je nemají, je tu přece nastavení, ne? Ještě že neoficiální verze kampaně obsahuje vylepšení alespoň v okolí letiště a v cílové oblasti. Za to velké díky!


Rozmanitost misí je velmi slušná, jak je možné vidět i na screenshotech. Jednou útočíte na vlaková seřadiště, jednou doprovázíte bombardéry a jindy zase útok na probouzející se letiště. Doprovod bombardérů vyžaduje minimálně hodinu času, ale v Mustangu je to pohodička. Hned při prvním doprovodu jsem se setkal (zatím jen zpovzdálí) s Me262. Přál bych si alespoň jeden kus sestřelit. Bf109 a Fw190A a D už jsem párkrát potkal a něco i odlovil, ale Me262 ne. Asi na to jdu špatně 🙂 .


Přidám sem i jeden popis mojí akce. Úkol zněl jasně: vlakové seřadiště v Essenu. Startujeme jako obvykle. Naší čtveřice ze základny Y-32. Je 16:00 31. března 1945. Máme letět těsně pod oblačností. Ani pozemní krytí by neměl být problém. V tomhle deštivém počasí se přece nikomu nikam nebude chtít, že 🙂 . Naše velení má ovšem jiný názor. Po přibližně 25 minutách jsme v Essenu. Útok je úspěšný a dokonce i já, při prvním průletu, něco trefil. Točíme, a znovu se chystáme zaútočit. Jenže to už se obrana rozjela na plné obrátky a já schytávám celkem slušnou dávku. Asi je čas opustit arénu, ale v tu chvíli se na nás spouští dvojice Fw190D. Stáčím, abych se vyhnul přímému útoku. Ze země ovšem přichází další intenzivní sprcha střel. Díra v kabině mi hlásí, abych okamžitě zmizel. Jenže přede mě se zrovna naservíroval ten „fokouš“. Nedá mi to, a tak si ho po chvilce připisuji jako další sestřel. Už to obracím konečně domů, když v tu chvíli pronikají do letadla další projektily. Olej!!! Tak tohle domů nedotáhnu 🙁 . Zkusím to dostat alespoň na Y-55 u Venla. Přes přední sklo už není skoro nic vidět. Letím celkem nízko, tak otvírám překryt kabiny. Chystám se na finále. Vždy vykloním hlavu z kokpitu, abych se ujistil, že se dobře trefím na dráhu. Olej na brýlích je nepříjemný, ale snesitelnější než neprůhledné přední sklo kabiny. Sedím! Letiště je pusté, ale povalují se zde vraky Bf109. Přichází problém. Ukončení mise se nekoná 🙁 . Co teď? Musím to risknout. Odstartuji a budu se modlit, abych to dotáhl domů. Nakonec se to povede a já úspěšně dokončil misi s jedním sestřelem a jedním pozemním cílem.


Závěrečné hodnocení je tady. Musím dát 9,5/10 bodů. Skvělá kampaň. Jednou jsem skončil na padáku a ještě k tomu nad nepřátelským územím. Trochu to byla i moje chyba, protože jsem si zapomněl hlídat motor. Jo, a nakonec jsem přeci jen dostal dva kusy Me262! Moc se mi líbilo zpracování misí. Takto rozdělené jsem to viděl a zažil v kampani poprvé a považuji to perfektní. Značení cesty k bodu úkolu, splnění, a vygenerování cesty domů s bodem seskupení. Fakt dobrý. Skiny taky parádní. Nečekal jsem, že si toho tolik užiju s Mustangem. Jinak musím uznat, že je to skvělý stroj na pilotáž. Rozhodně to není poslední kampaň za Američany. Teď mě ale čeká Brit 🙂 .

