Druhá část.
Jak jsem psal přibližně před týdnem, pokračuji v rozboru Aktualizace 4.001. Nějak mi to nedalo, a tak jsem se ještě několikrát vrátil k zobrazení vodních ploch, především pak mořské hladiny. Musím přehodnotit svůj vizuální dojem. Není tak hrozné, jak bylo napsáno v první části. Nicméně bych to čekal přeci jen o fous lepší. Dnes se zaměřím na pevninu.
Mám neskutečně rád mapy Stalingradu, Moskvy a Kubáně. Dokonce i amatérsky zpracovaná mapa Velikie Luki je nádherná. Z toho důvodu jsem se na mapu západní Evropy (Belgie, Holandsko, Německo) těšil ještě víc. Čtyři roční období. Co víc si přát. A tak, když byla vypuštěna jako první zimní mapa, hned jsem spustil Quick Mission a vtrhnul na evropské bojiště. Trochu šok. Čekal bych polozasněžená pole, jak bylo dříve zveřejněno na screenshotech v Developed Diary.
A ono nakonec (prozatím?) nic. Prolétal jsem mapu křížem krážem, a marně hledal to, co bylo prezentováno na Work in Progress. Ale všude jsem viděl jen prostředí se souvislou sněhovou pokrývkou. No co už, řekl jsem si. Zima je zima. Ale proboha co ty stromy? Nestačilo snad opadat listí? Asi vývojáři upřednostnily rychlý nástup zimy rovnou z letního období. Na posouzení přikládám jeden screenshot ze hry.
Marně jsem hledal, zda někde nezahlédnu podél cest holé listnáče, které nemilosrdně ofukuje ledový vítr. Nic. A potom mě to došlo. Kde je sakra smrk nebo borovice? Převážnou část západní Evropy pokrývají právě smíšené lesy. I historické snímky, například z Arden, jasně ukazují rozmanitost lesního porostu. A že to jde udělat je jasný příklad na screenshotu z mapy Velikie Luki.
Proč to tak není zpracované na mapě Bodenplatte netuším. Možná je potřeba začít pracovat na novém projektu, a tak se zde urychlilo vydání Bodenplatte. Škoda, ale celkem to chápu. Finance na další vývoj jsou nutností. Snad se team vývojářů na mapu ještě vrátí, a opraví alespoň tento (možná jen pro mě) viditelný nedostatek.
Rozbor 4.001 nekončí. V dohledné době čekejte část třetí 🙂