Přeskočit na obsah

Korea – IL-2 Series – Dev Blog No.1

To, co bylo veřejným tajemstvím se konečně dostává oficiálně ven. IL-2 Series se pouští do zapomenutých leteckých soubojů v Koreji: IL-2 Korea. Ocitneme se na virtuálním nebi Korejského poloostrova od dubna 1951 do července 1953. Je to přesně to období, kdy se zde budou míchat vrtulové stíhačky versus proudové stroje. A to je i cílem IL-2 týmu. Do vydání plánují zprovoznit nejméně 8 letadel ovládaných hráčem. Polovinu z toho budou tvořit proudové stroje a druhou část budou letadla s pístovými motory. Největšími tahouny budou dle mého názoru F-86A Sabre a Mig-15. Z pístových strojů to bude na 100% F4U Corsair.

Simulátor bude postaven na rozhraní DirectX 12, které mimo jiné zvládá fyzicky přesné šíření světelných paprsků v atmosféře, osvětlení měst, nerovný povrch letišť a 3D krátery po bombách, nové grafické efekty, průzračná vodní hladina a další úrovně vizuálního modelu s různým druhem poškozením a další. Vše to zní až moc krásně. Jediné, co to trochu z mého pohledu kazí je to, že to bude Korea. Jsem „plnokrevný druhoválečník“ a roury mě nikdy moc nezajímaly. Ale člověk nesmí ztrácet naději. Někde na fóru se objevila reakce LukeFF na jistý komentář a odpověď byla následující: „WWII is still very much in the plans for the future. It’s just going to be in this new series“.

Oblast kde se budeme pohybovat, je jak jinak, korejský poloostrov z období „padesátek“. Rozloha mapy přibližně 440 × 440 km by měla být zpracována podstatně podrobněji než kterákoliv dříve létatelná oblast IL-2 Great Battles Series. Můžeme očekávat velká i malá města, vesnice, detailně zpracovaná letiště a námořní přístavy s lidmi (!), hory s dravými říčkami, velké řeky, silnice a tunely (!), vodní nádrže a přehrady, těžební zařízení a továrny, mnoho roztroušených kopcovitých ostrovy s průlivy, mělké a hluboké vody, vojenské tábory, elektrické vedení atd. Tohle zní opravdu velmi dobře. Jsem ujetý na vizuální pohled z kabiny a tohle by mohlo navodit pocit reality a o to dnes jde především. To mě například neskutečně vadí na neobydlené a pusté mapě Rheinlandu. Takže tohle beru všema desíti.

Co mě na dnešním IL-2 GBS vadí asi za všeho nejvíc? Komunikace. I starý IL-2 1946 na to byl lépe jak současný simulátor. A to by se mohlo změnit. Zde má být přepracovaný systém rádiové komunikace. Co nepotřebuji je funkce přeskočení času na trase. Mám rád, když letím 30 minut tam, nikoho nepotkám, 30 minut zpět a přistávám. To je pro mě létání. Ani tohle pro mě není priorita: možnost vstoupit a vystoupit z kokpitu, chodit a plavat. Ale budiž když to někdo potřebuje. Velmi zajímavě zní i titulek Rich Game World. Schopnost stát se velitelem pluku a řídit své jednotky, personál a letadla. Noooo, tak tohle je pro spoustu lidí velká výzva. Je se spokojím jako číslo 2 🙂 . Masivní nálety díky zjednodušenému modelování velkých bombardovacích skupin, funkční radary, desítky pečlivě vytvořených letadel včetně Tu-2 a B-29, námořní a pozemní jednotky včetně pěchotních čet k útoku a další.

Je toho opravdu hodně a zní to vše velmi lákavě. Proto. pokud jste to ještě neudělali, neváhejte a navštivte první Dev Blog №1.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..